Собственно, о втором значении (как у Назаренко), в нач. 1920-х прокатилась волна, см. перепечатку статьи на Διακόνημα - "Αλεξανδρούπολη: 99 χρόνια ελεύθερης ζωής": http://www.diakonima.gr/2019/05/14/αλεξανδρούπολη-99-χρόνια-...ωή/
Где-то встречал образ из мозаики, а теперь нашел на стекле : http://www.diakonima.gr/wp-content/uploads/2014/10/IMG_5458.jpg ; http://i1.wp.com/orthodoxia.info/news/wp-content/uploads/201...870
Теперь о первом значении (по значению, близком к "Узорешительнице"), которое, что поделаешь сохранилось у католиков (с переводом, по смыслу думаю разберетесь). Цитата:
Δεν είναι γνωστό πώς προέκυψε ο τίτλος ‘Φανερωμένη’ για τον ναό, αφορά πάντως την ιδιότητα της Παναγίας να εμφανίζεται στους πιστούς281 ή να εμφανίζει τους ξενιτεμένους [282]. Στη μικρή εικόνα (εικ. 38) που φυλάσσεται στον ναό και είναι αρχαιότερη από το ναό του 1883 απεικονίζεται η Παναγία η Ελευθερώτρια. Αναφέρεται πως από τους βυζαντινούς λατρευόταν η Παναγία η Ξεσκλαβώτρια, επωνυμία που αναφέρεται στη ιδιότητά της να αποδίδει ελευθερία στους αιχμαλώτους, ενώ για την ίδια ιδιότητα αναφέρεται και ως Ελευθερώτρια. [283] Εδώ η Παναγία εικονίζεται όρθια σε μετωπική στάση, εστεμμένη και με λευκό πέπλο στο κεφάλι, με κόκκινο φόρεμα, πράσινο μανδύα και μια λευκή ταινία από το στήθος έως τα γόνατα. Με το αριστερό χέρι κρατά το βρέφος έχοντας το δεξί σε μια χειρονομία δέησης.
Обратите внимание на εικ. 38 αγνώστου, Η Ελευθερώτρια, ναός Φανερωμένης
Источник: Τζουμακίδης Α. Δ. Η θρησκευτική εικονογραφία της καθολικής Σύρου. Θεσσαλονίκη.2009, σ. 100 (см. внизу Full text PDF): http://ikee.lib.auth.gr/record/113521
|