Обсуждение статьи "СЕРГИЙ РАДОНЕЖСКИЙ"

Панайот Кофалалос
пользователь
православный, УПЦ МП

Сообщений: 136
Дата регистрации: 30.03.2021
Александру Иванову: об удаленных молитвословиях
08.10.2021 22:10:25

Уважаемый Александр Иванов, мне кажется, что Вы приняли неоптимальное решение. С одной стороны, понятно, что нельзя объять необъятное. С другой стороны, количество богослужебных текстов, которыми верующий народ почтил того или иного подвижника - это отдельное свидетельство особого почитания.

Возможно, Вы решили, что "слишком большое" количество тропарей и кондаков, взятых к тому же не из богослужебных книг, а из "Тропариона" - при всём уважении к нему и труду его составителей, изданию маргинальному, дают такое как бы право.

На самом деле все четыре тропаря и все четыре (а не три, как было в статье до последней правки) кондака взяты из двух служб в Минеях. Тропари расположены в обоих случаях в конце великой вечерни: три - в июле, два - в сентябре (второй июльский - тот же, что второй в сентябре); кондаки: "Ины" - после 3-й песни канона, основные - после 6-й перед икосами. Еще раз акцентирую: все 8 молитвословий - официальные минейные!

Столь же официальны молитвословия двум прпп. - Сергию и Никону, однако при таком изобилии текстов Сергию невозможно настаивать на их сохранении здесь - лучше бы, пожалуй, перенести их в статью о Никоне.

P. S. Вот, если угодно, полный набор молитвословий только Сергию, в правильном порядке, со ссылками:

Тропарь, глас 4:

И́же доброде́телей подви́жник,/ я́ко и́стинный во́ин Христа́ Бо́га,/ на стра́сти вельми́ подвиза́лся еси́ в жи́зни вре́менней,/ в пе́ниих, бде́ниих же и поще́ниих о́браз быв твои́м ученико́м:/ те́мже и всели́ся в тя Пресвяты́й Дух,/ Его́же де́йствием све́тло украше́н еси́./ Но я́ко име́я дерзнове́ние ко Святе́й Тро́ице,/ помина́й ста́до, е́же собра́л еси́, му́дре,/ и не забу́ди, я́коже обеща́лся еси́,/ посе­ща́я чад твои́х,// Се́ргие преподо́бне, о́тче на́ш.

Ин тропарь, сей же и на на обретение мощей, глас 8:

От ю́ности восприя́л еси́ Христа́ в души́ твое́й, преподо́бне,/ и па́че всего́ вожделе́л еси́ мирска́го мяте́жа уклони́тися,/ му́жески в пусты́ню всели́лся еси́,/ и ча́да послуша́ния в ней, плоды́ смире́ния, возрасти́л еси́./ Тем быв Тро́ице вселе́ние,/ чудесы́ твои́ми все́х просвети́л еси́, приходя́щих к тебе́ с ве́рою,/ и исцеле́ния все́м подая́ оби́льно./ О́тче на́ш Се́ргие,/ моли́ Христа́ Бо́га,// да спасе́т ду́ши на́ша.

Ин тропарь, глас 8:

В чистоте́ жития́ исто́чник сле́з твои́х,/ испове́дания трудо́вныя по́ты совокупи́л еси́,/ и купе́ль духо́вную источи́л еси́, свяще́нный Се́ргие, преподо́бне,/ омыва́еши сугу́бстве, творя́щим любо́вию па́мять твою́,/ скве́рны обоя́мы душе́вныя и теле́сныя./ Сих ра́ди, ча́да твоя́ су́ще, вопие́м ти́:// моли́, о́тче, Святу́ю Тро́ицу о душа́х на́ших.

Тропарь на обретение мощей, глас 4:

Днесь пресве́тло красу́ется ца́рствующий гра́д Москва́,/ я́ко светолу́чными заря́ми, мо́лниями чуде́с твои́х осия́емь,/ всю вселе́нную созыва́ет похвали́ти тя, Богому́дре Се́ргие,/ пречестна́я же и сла́вная оби́тель твоя́,/ ю́же во и́мя Святы́я Тро́ицы мно́гими труды́ твои́ми созда́л еси́, о́тче,/ иму́щи в себе́ стада́ учени́к твои́х,/ весе́лия и ра́дости исполня́ется./ Мы же, пра́зднующе пресла́вное обре­'тение честны́х моще́й твои́х, в земли́ со­крове́нных,/ я́ко цвет благоуха́нен и кади́ло благово́нно,/ любе́зно я лобыза́юще, разли́чная исцеле́ния прие́млем/ и твои́ми моли́твами грехо́в проще́ния сподобля́емся,/ о́тче преподо́бне Се́ргие,// моли́ Святу́ю Тро́ицу спасти́ ду́ши на́ша.

Ин кондак, глас 8:

Я́ко безпло́тным равножи́тель,/ всех преподо́бных превозше́л еси́ по́стническими труды́ и бде́нии моли́твенными, му́дре Се́ргие,/ тем восприя́л еси́ от Бо́га исцели́ти неду́ги и прогони́ти бе́сы,/ и того́ ра́ди вопие́м ти:// ра́дуйся, о́тче преподо́бне Се́ргие.

Кондак, глас 8:

Христо́вою любо́вию уязви́вся, преподо́бне,/ и Тому́ невозвра́тным жела́нием после́довав,/ вся́кое наслажде́ние плотско́е возненави́дел еси́,/ и я́ко со́лнце Оте́честву твоему́ возсия́л еси́,/ тем и Христо́с да́ром чуде́с обогати́ тя./ Помина́й нас, чту́щих пресве́тлую па́мять твою́, да зове́м ти:// ра́дуйся, Се́ргие Богому́дре.

Ин кондак на обретение мощей, глас 8:

Взира́юще на предлежа́щий честны́й твой гроб,/ в не́мже скры́ся, я́ко многоце́нное сокро́вище, свято́е трудолю́бное твое́ те́ло чистоты́,/ мы, ча́да твоя́ су́ще жа́лостная,/ в удивле́нии еди́н со еди́нем веща́юще, вопие́м:/ о́тче на́ш Се́ргие, моли́ Святу́ю Тро́ицу// и нам спасти́ся, твои́м ча́дом.

Кондак на обретение мощей, глас 8:

Днесь я́ко со́лнце пресве́тло,/ возсия́вши от земли́ честны́я мо́щи твоя́, нетле́нны обрето́шася,/ я́ко благоуха́нный цве́т,/ мно́жеством чуде́с сия́юще,/ и все́м ве́рным источа́юще разли́чная исцеле́ния,/ и веселя́ще избра́нное твое́ ста́до,/ е́же му́дре собра́в и до́бре па́ствил еси́,/ о ни́хже и ны́не Тро́ице предстои́ши моля́ся,/ да вси вопие́м ти:// ра́дуйся, Се́ргие Богому́дре.

Ответить