МАРОН СИРИЙСКИЙ

Статья из энциклопедии "Древо": drevo-info.ru

Преподобный Марон, пустынник Сирийский
Преподобный Марон, пустынник Сирийский
Ма́рон Пустынник, Сирийский (ок. 433), преподобный

Память 14 февраля

Преподобный Марон избрал для себя подвиг безпокровного жития. Поставив себе эту цель, он взошёл на одну гору, которую чтили язычники (она находилась недалеко от города Кирра в Сирии, в двух днях пути от Антиохии), нашёл там оставленный язычниками храм, посвятил его истинному Богу и поселился при нём. Почти всё время он проводил под открытым небом - в молитве, бдении, трудах и строгом посте. Хотя через некоторое время он построил для себя небольшой шалаш, но пользовался им редко, уступая его приходившим к нему больным. За свою богоугодную жизнь Марон сподобился от Бога дара исцелений: силою своей молитвы он исцелял разные болезни и изгонял бесов. Обращавшимся к нему за назиданием преподобный советовал быть воздержанными, заботиться о своём спасении, опасаться любостяжания и гневливости. Святой Марон основал также много обителей и подвигами поста наставил многих иноков, угодивших Богу. Среди них - преподобные Иаков Отшельник, Лимний и Домнина. Перенеся множество различных недугов, после кратковременной болезни святой оставил эту жизнь и с миром отошел ко Господу в около 433 года [1]

В старых русских книгах память озаглавлена: "Преподо́бнаго Ма́рона, пусты́нника Сири́йскаго, и́же избавля́ет от огневи́цы и тряса́вицы" [2].

Молитвословия

Тропарь, глас 8

Прп. Марон пустынник. Русская икона XIX в.
Прп. Марон пустынник. Русская икона XIX в.
Я́ко незаходи́мое со́лнце возсия́ на́м дне́сь/ светоза́рными твои́ми моли́твами,/ преподо́бне о́тче на́ш Ма́роне,/ и́же не́кия горы́ дости́гл/ и та́мо на не́й живу́щими нечести́выми что́м бы́сть,/ за пре­восходя́щую твою́ к Богу доброде́тель,/ и та́мо обре́т тре́бище и́дольское,/ Бо́гу освяти́в, в не́м пребыва́л еси́,/ и ви́дев Человеколю́бец Бо́г тво́й по́двиг и труды́,/ дарова́ тебе́ да́р Сво́й,/ и́мже пронесе́ся и́мя твое́ в челове́цех,/ цели́ти ско́р­би, огневи́цу и тряса́вицу прибега́ющим к тебе́ с ве́рою./ Те́мже и зове́м ти́:/ ра́дуйся, цели́телю на́ш ско́рый:/ ра́дуйся, засту́пниче на́ш те́плый,/ предстои́ши бо у Пресвяты́я Тро́ицы,/ моли́ся То́й о призыва́ющих и́мя твое́ свято́е,// да изба́вит от си́х тя́жких скорбе́й и спасе́т ду́ши на́ша.

Ин тропарь, глас 4

Пресве́тлое житие́ твое́, о́тче Ма́роне,/ А́нгелы удиви́ло е́сть,/ и бесо́вская шата́ния я́ве устраши́./ Ве́рных же собран'ия све́тло украси́,/ к Небе́сному Христо́ву жили́щу, повелева́я ше́ствовати всегда́./ Его́же моли́ от тли́ и бе́д изба́вится,// ве́рою творя́щим всечестну́ю па́мять твою́.

Ин тропарь, глас 2

Фарисе́йскаго тщесла́вия удаля́яся,/ преподо́бне о́тче на́ш Ма́роне,/ на го́ру высо́кую возше́л еси́,/ и та́мо побе́ду показа́л еси́ на диа́вола:/ тре́бище бо бесо́вское обре́т и Бо́гу освя́тив,/ в не́м пребы́л еси́,/ моли́твами твои́ми огневи́цу и тряса́вицу утоля́я,/ и бе́сы прогоня́я,/ и от разли́чных неду́г свобожда́я./ Того́ ра́ди, свя́те, моли́ся Христу́ Бо́гу,// да спасе́т ду́ши на́ша.

Кондак, глас 5

Страсте́й пе́щь, преподо́бне, угаси́л еси́, воздержа́ния росо́ю./ Дарова́нием обогати́лся еси́ исцеле́ний от Бо́га, Ма́роне,/ прия́л еси́ цели́ти ве́рным боле́зни тя́жкия,/ и бесо́в отгони́ти полки́.// Сего 'ра́ди с весе́лием почита́ем тя.

Молитва [3]

О, возлю́бленная и свяще́нная главо́, преподо́бне и Богоно́сне о́тче на́ш Ма́роне! Назира́й свы́ше ми́лостивно на́с гре́шных, и моли́ся Всеще́дрому Влады́це и все́х бла́г Пода́телю Бо́гу о соблюде́нии держа́вы на́шея, и да сохрани́т ея́ от все́х враго́в це́ло и неврежде́нно, во Го́споде на́шем Иису́се Христе́. Бу́ди же моле́бник и о на́с недосто́йных. К стра́шному Го́споду Савао́фу честне́и свои́ ру́це в ча́с се́й простри́, и от Него́ ми́лость и щедро́ты испроси́, и приими́ ны́ во свое́ хода́тайство и заступле́ние, от все́х бе́д и лю́тых боле́зней на́с сохрани́, и от вся́ких страсте́й свободи́, та́кожде от нестерпим'ыя и неутиши́мыя огневи́цы и тряса́вицы моли́твами твои́ми изба́ви на́с, и от нападе́ния бесо́в: от ви́димых и неви́димых враго́в соблюди́, и согреше́ниям на́шим проще́ние испроси́, и спасе́ны Христу́ предста́ви, ны́, во еж'е в де́нь Стра́шнаго Суда́, с ра́достию предста́ти на́м пред лице́м неизрече́нныя сла́вы Его́ сподо́би, и ми́лостивное призва́ние в Ца́рство Небе́сное от Него́ услы́шати, и в неизрече́нной ра́дости пресла́вную Его́ лица́ добро́ту узре́ти, благода́тию и человеколю́бием Го́спода Бог'а и Спа́са на́шего Иису́са Христа́: я́ко держа́ва Его́ благослове́на и препросла́влена, со Безнача́льным Его́ Отце́м и с Пресвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Его́ Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Использованные материалы



[1]  Свт. Димитрий Ростовский указал дату как конец IV века, однако существует письмо святого Иоанна Златоуста к преподобному Марону, датируемое приблизительно 405 годом. Большинство источников указывают 433 год как приблизительную дату кончины святого. См., напр., Житие в Минее-февраль, издание Московской Патриархии, с. 547, http://korolev.msk.ru/minea/feb/feb547.html.

[2]  Минея-февраль, изд. Московской Патриархии, с. 540, http://korolev.msk.ru/minea/feb/feb540.html

[3]  Реконструирована по двум источникам: Минее-февраль, издательство Московской Патриархии, и публикации на старом сайте Самарской епархии. В первом источнике, изданном в советское время, опущены прошения о сохранении "державы нашея... во Господе нашем Иисусе Христе"; во втором - сделаны самочинные правки (в частности, упоминание "Страшного Господа Саваофа" заменено на "Всеблагаго Господа"), иногда с нарушением смысла текста.

Редакция текста от: 17.03.2016 21:04:38

"МАРОН СИРИЙСКИЙ" еще можно поискать:

полнотекстовый поиск в Древе: Яндекс - Google
в других энциклопедиях: Яндекс - Википедия - Mail.ru -
в поисковых системах: Искомое.ru - Яндекс - Google